Pieni historiikki, eli kuinka perustettiin moottoripyöräkerho MC2

kari tapaniElettiin vuotta 1990 muistaakseni. Aikoivat tehdä minusta elokuvan, taiteilija kun olen. Meillä oli emännän kanssa aivan mahoton Harley Davidson-kuume. Ajeltiin jo häjissään Tapin tuutilla ympäri pohjoista Harley-paidat päällä. Tehtiin elokuva, puhuin kuvissa perse auki Harley Davidson Motor Cycles -paita päällä. Pyysin harrikkapappaa (Sillanpään Kari) ja Koskitalon Akkua ajamaan elokuvaan. Toivat mukanaan yhen Iiläisen Shadow Keken ja Akku ajoi käsittä. Elokuva tuli ulos aika pian ja mulle soitettiin, että otakko FatBoyn ja minkä värisen. Vaimo huusi keittiöstä, että ota vaan. Minä otin mustan. Ei mietitty millä maksetaan, se vaan otettiin. Tappi haki vähän käytetyn Sporsterin.

Ennenkö pyörä tuli, kerkesin jo elvistellä Iltasanomissa Mato Valtosen Springerin päällä, Dysterin Heritagen kanssa ja Sillanpää pani minut ajamaan Ilomantsista veteraanirallista Super Glidellään. Fat Boy tuli 1991 maaliskuussa. Vejettiin Tapin kanssa ympäri maata hullunlailla, tutustuttiin kaikkiin ja ne meihin. Mukkaan lähti ajeleen muitakin: Veltsu, Arska, Lamberkki ja monia muita. Virtasalmella kysyin Walkan Smuigelta, että perustanko MC2 -nimisen kerhon. Smuige sano, että anna palaa vaan. Juhla-Kalevalan sivulta 40 löyty selekämerkki. Kävin kyssyyn Backwoodseilta Kajaanissa, että loukkaako kettään ja onko mittään vastaan ja kun ei ollut valittamista kellään, perustettiin Tapin kanssa kerho nimeltään MC2.

On ollut vastoinkäymisiä ja hyviä hetkiä. Nyt on taas uusia ajomiehiä, olemme kuvioissa mukana toivottavasti pitkään, elleivät vaihda Harley Davidsonia vaikkapa Hensley Fergusoniksi

Tykkyläinen